Bon bini na nos bia blog.

26 juli 2015

Bon bini na nos bia blog, of op z'n Nederlands gezegd 'Welkom op onze reisblog'.

Na een vlucht van zo'n ongeveer 10 uur (en 6 uur terug gegaan in de tijd) zullen wij morgen aankomen op onze vakantiebestemming, het Antilliaanse eiland Curaçao. Curaçao is een eiland in de zuidelijke Caribische zee, voor de kust van Venezuela. Sinds 2010 is Curaçao een land binnen het koninkrijk der Nederlanden. Tot die tijd behoorde het tot de Nederlandse Antillen.

Dat Curaçao een voormalig Nederlandse kolonie is, is nog steeds merkbaar. Ondanks dat wij zo'n 8000 kilometer weg van huis zijn, zullen wij ons snel 'thuis' voelen door de (onder andere) Nederlands sprekende bevolking. Daarnaast wordt er in Curaçao 'Papiaments', of het dialect 'Papiamentu' ervan, gesproken. Deze taal kent z'n oorsprong uit de verre geschiedenis. De taal is ontstaan rond de zeventiende eeuw, de tijd van de slavernij op Curaçao. De naam ‘Papiaments’ zelf is afgeleid van de Spaanse en Portugese termen voor brabbelen/spreken.

Wil je onze reis blijven volgen en meer te weten komen over Curaçao? Meld je dan aan voor de mailinglijst! Zo ontvang je elke keer een mail als wij een verhaal geplaatst hebben.

Ayo!

1. Jac lisman:
    26 juli 2015
    Leuke start puck. Ook leuke informatie.