Last, but definitely not least.

13 augustus 2015 - Utrecht, Nederland

Ja, helaas. Daar is die dan.. Het allerlaatste verslag over onze reis naar Curacao. Inmiddels zijn wij alweer veilig thuis aangekomen. De afgelopen dagen hebben wij zeker nog genoten van het eiland en dat wil ik nog even met jullie delen.

Dinsdag hebben wij voor de laatste keer kunnen genieten van het mooie witte strand en de kristalheldere zee. Het was tijd voor een dag Jan Thiel Beach. ’S ochtends had papa pannenkoeken gebakken, dus die hebben we stiekem mee naar binnen gesmokkeld. Maar die pannenkoekjes, die overigens heerlijk waren van onze chefkok, waren niet genoeg voor onze buik. Het personeel van Zanzibar, het restaurant op Jan Thiel, bracht ons lekkere hapjes om onze honger mee te verminderen. Deze hebben we opgesmikkeld op ons hemelbed.

’S avonds, onze laatste avond in Curacao, zijn we uiteten gegaan met onze vriend Sherdan. Hij werkt als ober bij de Goeverneur en is hier langzamerhand onze vriend geworden. In de avond hebben wij ook zijn schoonfamilie mogen ontmoeten. Binnenkort keert Sherdan weer terug naar Nederland. Na 1,5 jaar weer op Curacao gewoond te hebben, komt hij in september terug naar Nederland met zijn vriendin. We hebben een erg gezellige avond gehad.

Woensdag hadden wij nog de hele dag de tijd, aangezien ons vliegtuig pas om 19.30, Curacaoaanse tijd, vertrok. In de ochtend zijn wij vroeg opgestaan en zijn we naar het Christoffelpark gereden. Hier hebben wij met een chauffeur een Jeep Safari van 4 uur gedaan. En nee, dat rijden met de Jeep ging er niet rustig aan toe. Het Christoffelpark is het grootste natuurpark, maar liefst 2300 hectare groot, van Curacao.

Na een heftige, maar interessante tocht met onze chauffeur zijn we teruggekeerd naar Willemstad. Hier hebben wij ons klaar gemaakt voor ons terugreis naar Nederland. We hebben een rustige vlucht gehad. Het licht ging al snel uit, dus bijna het hele vliegtuig lag te slapen. We hebben genoten van onze reis naar de Antillen. De lokale bevolking is heel vriendelijk en erg behulpzaam. Wij zijn super blij dat we ons huis in Otrobanda, tussen de locals, hadden in plaats van in Jan Thiel, het Nederlandse gebied.

Leuk dat veel van jullie elk verslag hebben gelezen en bedankt voor de vele, leuke reacties!

1. Opaomauitmontfoort:
    15 augustus 2015
    Hallo Puck,
    Een laatste en toch weer leuk verhaal.
    Jullie hebben wel, tot het laatste moment, eruit gehaald wat er inzat.
    Gelukkig hoeven jullie niet te wennen aan de temperatuur.
    We zien je wel.
    Vriendelijke groet, en dikke kus van
    Omaopamontfoort