Jaanchie's.

10 augustus 2015 - Willemstad, Nederlandse Antillen

Aangezien ons weekend weer lekker lui was, maak ik vandaag pas weer een reisverslag.

Zaterdag zijn wij weer teruggekeerd naar Mambo Beach en hebben daar op het strand gelegen. Nadat er niet meer echt een plek in de schaduw te vormen was, zijn wij weer teruggekeerd naar huis.

Zondags hebben we weer wat gewandeld door Punda. Zondag is hier erg rustig, aangezien de lokale bevolking hier nog best gelovig is, maar daarnaast voelen ze de drank van zaterdag ook nog aardig zitten. Dus op de zondag valt er hier in Willemstad en omstreken weinig te beleven. ’S avonds hebben we bij ons lievelingsrestaurant ‘de Gouverneur’ gegeten.

Vandaag stond wel weer ingepland als een actief dagje. We zijn naar ‘Shete Boka Park’ geweest. Dit park is in 1994 opgericht en is zo’n 200 hectare groot. De kustlijn is meer dan 10km lang en heeft verschillende inhammen. Hier leggen veel schildpadden hun eieren. Deze hebben we hier dan ook weer mogen spotten. De bekendste attractie in dit park is ‘Boca Pistol’. Hier slaan de hoge golven tegen de kust, het lijkt alsof er een explosie plaatsvindt.

Na ons bezoek aan dit park zijn we doorgereden naar ‘Jaanchies’. Het restaurant dat bekend staat om zijn leguaan. Toch durfde geen van ons dit gerecht te bestellen. We bestelden, behalve papa, iets wat we normaal ook zouden bestellen. Papa besloot vandaag eens gek te doen en nam samen met mama de zeebaars. Ja, die Ed aan de vis! Het was wel erg gezellig om in dit restaurant te eten. Er bestaat hier geen kaart waar alle keuzes opstaan, maar Jan komt hoogstpersoonlijk vertellen wat er vandaag op het menu staat. Hij doet het leuk en is nog erg bij de tijd. Want onze Jan is maar liefst 69 jaar oud.

1. Opaomauitmontfoort:
    11 augustus 2015
    Hallo Puck,

Ik ben bang dat jullie heel erg zijn afgevallen met al dar restaurant eten in al jullie favorieten restaurants. En dan Ed aan de heerlijke zeebaars (wilde ?), hij heeft toch wel zijn bordje leeggegeten? Jantje oud? Hij is pas 69. Joep komt vanavond bij ons eten, net zp goed als bij Jaantsie hoor en veel goedkoper. Wij gaan zo naar Montfoort, jammer, want nog steeds mooi weer en gezellig druk met veel kleine kinderen. Er stonden er 2 ineens, op kleine fietsjes op ons terras en vroegen of we ook naar de (kinder)bingo kwamen. Nee dus, toen vroegen ze "hebben jullie kinderen?" Ze gingen bij alle bungalows vragen of er belangstelling was.
    Nog maar even en stappen jullie weer in de plane, heel fijne vlucht,

Kus van omaopamontfoort.

P.S. was Joris er ook bij, of miste hij zijn liefje, zus en broertje?
  2. Guus Meeuwis:
    11 augustus 2015
    Hoi familie!
    Het duurde even, maar ik heb alle reisverslagen teruggelezen! Leuk om te lezen wat jullie allemaal mee maken, het zwemmen met dolfijnen zal zeker een hoogtepunt zijn geweest! Daar ben ik wel een beetje jaloers op! De verhalen zijn erg leuk geschreven Puck (en papa natuurlijk ook een beetje)! Geniet nog van de laatste twee daagjes en een goede terugreis gewenst! Jullie krijgen ook de groetjes van Sjors! Xx