Bandariba.

30 juli 2015 - Willemstad, Nederlandse Antillen

Vandaag zijn we begonnen aan onze sightseeing van Curaçao. Onze tocht begon met een bezoek aan de Ostrich Farm. Deze Struisvogel Farm ligt in een natuurgebied op weg naar Groot St. Joris in Santa Catharina. De Farm wordt gerund door een team van enthousiaste mensen die er veel plezier in hebben. Naast de boerderij bestaat het geheel uit een souvenir shop en het restaurant Zambezi. Voor ons zat er een grote groep kinderen, tussen de 2 en 12 jaar oud, in de Jeep. Het was een groep van zo ongeveer 25 kinderen en 4 begeleiders van een kinderdagverblijf uit Santa Catharina. Deze week bezoeken ze samen verschillende hoogtepunten in Curaçao. Al deze schattige, lieve en kleine kindjes moesten natuurlijk even op de foto gezet worden.

Met de Safari Tour hebben wij een kijk mogen nemen op deze boerderij; struisvogels bekeken, ze gevoerd en mochten op een struisvogelei gestaan. Deze eieren kunnen een gewicht van zo’n 200 kilo aan, aangezien de mannelijke struisvogel op de eieren zit bij het broedden ervan.

Onze reis hebben we vanuit deze Farm doorgezet richting het zuiden van Curaçao. Voordat we aan zouden komen op het eindpunt hebben we een tussenstop gemaakt op de Caracasbaai. Hier hebben wij onder een rieten parasol onze lunch gegeten met een uitzicht op een lichtblauwe, heldere zee. Hierna hebben wij onze reis voortgezet naar Jan Thiel. Jan Thiel is een toeristisch gebied in het zuiden van het eiland. Voor maar 6 ANG per persoon konden wij gebruik maken van het strand, bedjes en een parasol. Na een relaxe middag op het strand zijn wij weer terug gekeerd naar ons eigen stekkie in Willemstad. Voordat wij ons terug getrokken hebben in onze villa hebben we nog een drankje gedaan aan de Sint Annabaai.

1. Jacqueline:
    31 juli 2015