Boodschappen bij de Albert Heijn.

29 juli 2015 - Willemstad, Nederlandse Antillen

Na een lekker ontbijt en een heerlijke duik in de zee zijn wij vandaag vertrokken naar ons eigen huis. We hebben genoten van 3 heerlijke dagen in het Hilton Hotel.

Ons huis ligt in de Hoogstraat, op nummer 26a. Deze straat is gelegen in de wijk Otrobanda. Deze wijk ligt in Willemstad, de hoofdstad van Curaçao. De naam komt uit het Papiaments en betekent ‘de andere kant van de oever’. Aangezien Otrobanda vanuit Punda gezien, een andere wijk in Willemstad, aan de andere kant van de Sint Annabaai ligt. Otrobanda en Punda vormen samen de historische binnenstad van Willemstad. Otrobanda is tegenwoordig een arme volkswijk. De Nederlandse miljonair en zakenman Jacob Gelt Dekker heeft in 2001 een groot deel van deze wijk laten opknappen, waaronder onze straat.

Met onze auto, Hyundai i10, hebben wij vandaag een grote boodschap gedaan om onze voorraad aan te vullen. De boodschappen hebben wij oer-Hollands bij de Albert Heijn gedaan. Heel vreemd, maar super leuk om hier de Albert Heijn binnen te lopen. Alleen de prijzen waren iets minder leuk om te zien. Alles wordt hier natuurlijk gerekend in de Antilliaanse gulden, maar omgerekend bleef het toch een stukje duurder dan de prijzen uit Nederland. Maar dat nemen we maar even voor lief. Nu konden we toch mooi Brabantse eierkoeken, Calvé pindakaas en Heinz sandwichspread kopen.

We zijn onze Willemstad vakantie begonnen met een heerlijk, oud Curaçaoaans recept; 'Tortillias a Otrobanda'.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Jac lisman:
    31 juli 2015
    Hallo Puck,
    Dit verslag even gemist. Geen melding op email!
    Dus volgend verslag (Struisvogels) eerder reactie. Dus even stukje Nederland gesnoven. De gekochte artikelen hebben niet zozeer mijn interesse, geef mij maar een portie zoute vis met rijst en paksoi.
    Groetjes aan allen van oma en opa montfoort