De horizon is ALTIJD je beste vriend.

5 augustus 2015 - Willemstad, Nederlandse Antillen

Na een goede invalbeurt van onze verslaggever Ed, neem ik de taak weer op me. Aangezien mij hoofdpijn zo goed als weg is, kan ik weer een reisverhaal voor jullie in elkaar zetten.

Vandaag begon onze trip aan de vroege kant. We moesten hiervoor zelfs onze wekker zetten en dat op je vakantie. Onze boot vertrok namelijk om 06:45 richting Klein Curaçao, een eiland ten zuidoosten van Curaçao. Het eiland is drie vierkante kilometer groot. De tocht duurde zo’n 2 uur en laten we zeggen dat dit twee laaaaaange uren waren. Zoals het hoofd van de bemanning ‘Opa’, zo werd hij genoemd, al zei: ‘Op de heenreis spelen de golven wat met de boot.’ Dat hebben wij zeker gemerkt. Van te voren hadden wij alle vier al een reispilletje ingenomen, maar of die daadwerkelijk gewerkt heeft… Die twee uur was de horizon onze grootste vriend. Gelukkig hebben wij alles binnen kunnen houden en zijn we veilig aangekomen op Klein Curaçao.

Daar konden wij genieten van de parelwitte stranden, kristalhelder water en het ontbijt dat al voor ons klaar stond. Onze trip naar Klein Curaçao hebben wij gedaan met ‘Mermaid Boat Trips’. Wat een geweldige organisatie! Na het ontbijt kon onze relax dag beginnen. Ondanks dat het eiland niet heel groot is, hebben wij ons prima vermaakt op Klein Curaçao. Zo liepen wij na het ontbijt richting het einde van het eiland. Hier zouden we namelijk schildpadden kunnen spotten en mee kunnen zwemmen. Dat is gelukt en kunnen we dus weer afvinken van onze ‘Bucket List’. Wat een leuke ervaring om stukken met deze beesten mee te zwemmen!!

Om 12:30 luidde de bel en blies de kapitein op zijn toeter. Het was etenstijd! De bemanning van de Mermaid had flink z’n best gedaan om ons van een goede lunch te voorzien. We konden aanschuiven aan het BBQ buffet in het Mermaid Beach House. De Mermaid heeft als enige organisatie een strandhuis, met een overdekte patio, op dit kleine eiland. Hier konden wij gebruik maken van ligbedden, snorkel spullen, toiletten en douches. Na de lunch hebben we een kleine wandeling gemaakt naar de oude vuurtoren van het eiland en een scheepswrak dat erbij ligt. Dit wrak zal er hoogstwaarschijnlijk over 5 jaar niet meer liggen. Na onze actieve wandeling hierheen was er nog tijd voor een verfrissende duik. Hierna moesten we ons klaarmaken voor de terugreis. Vergeleken met de heenreis was de terugreis een prettige en rustig tochtje over zee.

We hebben een geweldige dag gehad op Klein Curaçao. Zeker een aanrader voor wie nog eens van plan is naar de Antillen te vliegen. Ga dan vooral met Mermaid Boat Trips, zij maken de dag compleet!

Na een zorgeloze dag kwamen wij weer terug bij de parkeerplaats waar de auto geparkeerd stond. We hoopten in een keer weg te kunnen rijden, alleen onze Hyundai had andere plannen. Waarschijnlijk hebben de lampen van onze auto aangestaan, tijdens onze trip. Hierdoor was de accu leeg en konden we niet zo 1,2,3 de motor startten. Nadat papa en Joris de auto geduwd hadden en mama ondertussen stuurde en doorschakelde, kregen we de motor weer aan de praat en konden we richting Willemstad rijden.

1. Fam de Ridder:
    6 augustus 2015
    Dag vakantiegangers
    Zo te zien/lezen vermaken jullie je wel. Mooi om de reisverslagen te lezen. Nog een fijne tijd op Curaçao.
  2. Jacqueline:
    6 augustus 2015
    Hallo allen. De onderwater foto's zijn weer prachtig. Jullie zien wel veel. Ben benieuwd naar de dolfijnen. Groetjes