Westpunt.

6 augustus 2015 - Willemstad, Nederlandse Antillen

Vandaag besloten we, na het vroege opstaan van gisteren, de dag iets later te beginnen dan normaal. Rond 12’en zijn we in de auto gestapt en zijn we naar het verste, westerse eindpunt van Curaçao gereden. Dat noemen ze hier, voor de handliggend, het Westpunt. Naast het bekijken van dit uitzichtpunt is er niet veel te doen rond dit gebied. Op onze terugweg naar Willemstad hebben wij nog wat gedronken bij ‘Jaanchies’. Bij dit restaurant kun je een typisch Curaçaoaans gerecht eten, wat overigens nog alleen bij dit restaurant te eten is, en dat is leguaan. Vandaag hebben wij het gelaten bij een verkoelend drankje, maar hebben alvast een afspraak gemaakt om maandag bij Jan, de eigenaar van dit restaurant, te gaan eten.

Bij aankomst in Willemstad hebben we even in het huisje wat gegeten en vervolgde daarna ons reis. Na een korte tussenstop zijn we doorgereden naar 'Tropical Zoo’. Aangezien een clubgenoot van UZSC van mij in September hier stage gaat lopen, hebben wij even een kijkje genomen. Aangezien de dierentuin aan het uitbreiden is, konden we alleen maar naar de kinderboerderij toe. In het andere gedeelte komen krokodillen, papegaaien, slangen en nog wat verschillende beesten. Wel konden we naast de kinderboerderij nog even langs de struisvogels. Die hadden we natuurlijk bij de Struisvogel Farm al goed bekeken, dus dit was niet meer zo interessant voor ons.

Aan het einde van de middag zijn we nog even een stukje gaan lopen door Punda en hebben een drankje gedronken bij het restaurant ‘Bij Blauw’.

Onze avondmaal hebben we genuttigd bij het restaurant ‘Ginger’. Een erg gezellig restaurant, leuke bediening en zeer lekker eten! Op de terugweg naar huis liepen we langs onze buren, de echte locals van Curaçao. Daar hebben we nog even wat staan kletsen en een drankje gedaan. Leuk om zo het echte leven van Curaçao te ervaren.